سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیوز نیک

هر هفته پست میزارم

زندگی در زندگی سازنده گاهی ممکن است خسته کننده و طاقت فرسا باشد. روزهایی وجود دارد که شما همه چیز را به درستی به دست می آورید و روزهایی وجود دارد که ممکن است گزینه های شغلی جایگزین را در نظر بگیرید ، این همه بخشی از یک متخصص توسعه است. بنابراین همه چیز را سبک کنید و همیشه اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید. با توجه به تغییرات سریع در دنیای نرم افزار ، همیشه چارچوب های جدیدی هر روز وجود دارد. بنابراین خسته نباشید ، در اینجا یک سری چیزهایی وجود دارد که می توانید به شما کمک کند تا یک توسعه دهنده جلوی مطمئن باشید.

1. HTML و CSS

HTML و CSS بلوک های اساسی هر برنامه وب هستند. اینها ABC های توسعه دهنده جلویی بودن هستند. برای ایجاد یک صفحه وب لازم است که در HTML و CSS قوی باشید تا بنیان خود را محکم تنظیم کنید. نکته خوب اینجاست که تسلط بر این دو روش بسیار ساده است و یادگیری HTML و CSS در حداکثر فقط چند هفته طول می کشد. اگر فقط در HTML و CSS دانش دارید ، می توانید وب سایت های استاتیک اساسی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید هنگام یادگیری HTML و CSS به موارد زیر تسلط داشته باشید:

DOM (مدل شی Doc سند)

DOM نمایشی شی گرا از صفحه وب است. درک اینکه هر شی در DOM چگونه رفتار می کند مهم است.

دستکاری DOM

هنگامی که درک اولیه ای از ساختار DOM در HTML داشتید ، مهم است که درک کنید هر عنصر چگونه با دیگری تعامل دارد و چگونه می توان آن را کنترل کرد.

معناشناسی HTML

این چیزی است که بسیاری از توسعه دهندگان که اغلب به Frontend می آیند از آن چشم پوشی می کنند. درک معناشناسی HTML نقش بسزایی در بهبود ساختار کلی ، سئو و قابلیت دسترسی وب سایت شما دارد.

انتخاب کنندگان CSS

اطمینان حاصل کنید که در مورد هر انتخابگر CSS موجود در آن اطلاعات کسب خواهید کرد تا یک ظاهر طراحی شده در وب سایت شما به یک پیاده روی کیک تبدیل شود.

2. جاوا اسکریپت

همانطور که قبلاً ذکر کردم فقط با HTML و CSS تنها می توان یک وب سایت اساسی ساخت. وقتی شروع به ساختن وب سایت هایی با طراحی و ویژگی های گسترده می کنید ، تنها با کمک JavaScript می توانید این کار را انجام دهید. جاوا اسکریپت قابلیت های بسیاری به وب سایت ها یا برنامه های وب شما اضافه می کند. اساساً ، از JavaScript برای ایجاد تجربه کاربری پویا استفاده می شود. همه پنجره های بازشو ، انتقالهای جالب ، انیمیشن های پیمایشی و سایر جنبه های جذاب وب سایت های مدرن با استفاده از JavaScript ایجاد می شوند. جاوا اسکریپت نیز بسیار آسان است ، نحو آن اساساً انگلیسی است.

3. چارچوب های جاوا اسکریپت

چارچوب های جاوا اسکریپت بسیار زیادی وجود دارد که امروزه در دسترس هستند مانند EmberJS ، React JS ، Angular JS و غیره. این فریم ورک های JavaScript یک الگوی پیش فرض یا یک ساختار کد را ارائه می دهند که به حفظ کد پاک و ارائه برخی از ویژگی های پیش فرض کمک می کند. به زبان ساده ، چارچوب جاوا اسکریپت ابزاری است که می توانید از آن برای توسعه برنامه های وب پیشرفته ، به ویژه SPA استفاده کنید. به گذشته ، توسعه دهندگان وب با تکیه زیاد بر وانیل JS و jQuery منطق front end را پیاده سازی می کنند.

4. تست و اشکال زدایی

تست و اشکال زدایی برای هرگونه توسعه نرم افزار ، نه فقط برای یک توسعه دهنده جلویی بسیار مهم است. هر برنامه توسعه یافته ای باید کاملاً آزمایش شود و هنگام گزارش یک اشکال بهتر است آن را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید و آن را برطرف کنید. به عنوان یک توسعه دهنده ، باید مهارت هایی برای نوشتن انواع مختلف موارد آزمایشی که برای برنامه وب ساخته شده لازم است ، ایجاد شود. حتی می توانید TDD را دنبال کنید تا یک برنامه رایگان اشکال داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد TDD به این مقاله مراجعه کنید .

5. طراحی پاسخگو و موبایل

طراحی وب پاسخگو ایجاد صفحات وب است که در همه دستگاه ها خوب به نظر می رسد. یک طراحی وب پاسخگو به طور خودکار برای اندازه های مختلف صفحه نمایش و نمای نمایش تنظیم می شود. طراحی وب پاسخگو در مورد استفاده از HTML و CSS برای تغییر اندازه خودکار ، پنهان کردن ، کوچک کردن یا بزرگ کردن یک وب سایت است ، تا در همه دستگاه ها (دسک تاپ ، رایانه لوحی ، و تلفن)

6. توسعه مرورگر متقابل

به نظر می رسد بیشتر مرورگرها وب سایت ها را کاملاً ثابت نشان می دهند اما نحوه پردازش آنها متفاوت است. با افزایش نیاز به ثابت ماندن و پشتیبانی از هر مرورگری ، مهم است که هنگام نوشتن قطعه کد ، سازگاری مرورگر را بررسی کنید.

7. مهارت حل مسئله

این یک مهارت است که برای هر توسعه دهنده مشترک است. مهارت حل مسئله و تفکر منطقی مهارت اساسی است که باید برای شروع نوشتن کد داشته باشد. شروع از هدف نوشتن کد ، انتخاب الگو ، ساختار 1000 خط کد ، رفع مشکلات پس از توسعه و تکرار - همه اینها به مهارت های حل مسئله عالی و بیان نکات واضح نیاز ندارند - صبر و حوصله زیاد.

8. تحلیل عملکرد

با گذشت زمان ، اکثر وب سایت ها بزرگ و دست و پا چلفتی می شوند ، به همین دلیل نمی توان آن را کوچک کرد و عملکرد آن در مرورگر نیز ضعیف است. یعنی ممکن است بارگیری یک برنامه وب بسیار طولانی شود. این یک منفی بزرگ است ، توجه به هر برنامه وب برای داشتن یک تجربه کاربری بسیار حیاتی است. هر کدی که می نویسیم باید مقیاس پذیر باشد و اگر روش نوشتن آن با هزینه کمتری وجود دارد باید دوباره بررسی شود. مرورگرها با ابزارهای تجزیه و تحلیل عملکرد ارائه می شوند که به شما امکان می دهد کدهای بلااستفاده ، کد کم کار ، کد مصرف کنندگان حافظه (نشت حافظه) و کدهایی را که ارزش ذکر کردن آنها را ندارند ، شناسایی کنید.

9. سئو

بهینه سازی موتور جستجو تکنیکی است که برای هدایت بازدید به سایت شما استفاده می شود. این از دامنه ، URL شما شروع می شود و تا ساختار محتوای شما و نحوه مشاهده توسط سایت ها و سیستم عامل های دیگر در وب پایین می رود. چندین راهنما بصورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کنند از نتایج وب سایت یا برنامه خود در بالای نتایج جستجو مطمئن شوید.

10. تجربه کاربری

توسعه دهنده Front-end مسئول نحوه ارائه طراحی و تجربه به کاربر نهایی است و این یک مسئولیت بی اهمیت است. برای تبدیل شدن به یک متخصص ، باید محصول را بفهمید ، چه کسی از آن استفاده می کند و چگونه از آن استفاده می کند. همچنین برای درست کردن آن نیاز به تحقیق و آزمایش زیادی است اما قدرتمند بودن در این زمینه شما را به یک سرمایه بزرگ برای شرکت تبدیل خواهد کرد.

نتیجه

این مهارت هایی نیستند که فرد بتواند یک شبه بر آنها مهارت داشته باشد اما اگر بتوانیم این افکار را در پشت سر خود نگه داریم و آگاهانه سعی کنیم این روش ها را بیاوریم و در مورد این مهارت ها بیاموزیم ، دیگر لازم نیست در مورد چگونگی یک توسعه دهنده خوب احتیاط کنید. شما هستید ؛)