سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیوز نیک

هر هفته پست میزارم
نظر

بازارهای خوشحال کننده همین یک یا دو هفته پیش اکنون یک خاطره دور به نظر می رسد. بازار سهام دوباره بی ثبات و ترسناک است و به نظر می رسد همه چیز رو به پایین است. اما مهم است که همه چیز را در چشم انداز نگه داریم - با وجود همه تلاطم ها ، بازارها کمی از بالاترین حد خود فاصله دارند. چرا این اتفاق می افتد؟ پاسخ فنی این است که نرخ بهره اوراق قرضه خزانه با مدت طولانی تر در حال افزایش است. این بازده انتظار اوراق را افزایش می دهد و جذابیت آنها را نسبت به سهام بیشتر می کند. همچنین نرخ تخفیف در گردش وجوه نقد آتی شرکت های زیربنای این سهام را افزایش می دهد - به طور قابل توجهی ارزش فعلی جریان های نقدی که در آینده رخ می دهد را کاهش می دهد.

بسیاری از سهام های رشد ناپایدار در چند ماه گذشته برای حمایت از ارزیابی های بالای آسمان خود ، به شدت به این تخفیف مطلوب (نرخ صفر) و تعلیق عمومی ناباوری متکی بودند. اکنون که افزایش تورم (خط قرمز زیر) و انتظارات رشد نرخ ها را افزایش می دهد (خط آبی زیر) ، ریاضیات دیگر کارایی ندارد.

انتظارات تورمی و بازده خزانه داری (منبع: بانک فدرال رزرو سنت لوئیس)

عجیب است که افزایش نسبتاً کم نرخ می تواند این نوسانات را آغاز کند. همچنین عجیب است که بازارها در زمانی فروخته می شوند که به نظر می رسد سرانجام COVID به سمت یک مصوبه منطقی پیش می رود و به نظر می رسد اقتصاد در حال عادی شدن است. دوباره ، همانطور که در طول چند ماه گذشته بارها به ما یادآوری شده است - بورس اقتصاد نیست. سهام در سال 2020 علی رغم اقتصاد وحشتناک و همه گیری طغیان کننده افزایش یافت.

این به ما پاسخ واقعی می دهد که چرا اخیراً قیمت سهام در حال سقوط است - زیرا آنها بسیار گران هستند . تمام نرخ های صفر ، QE و محرک های مالی باعث افزایش ارزش باورنکردنی بازار سهام شدند. برای سقوط یک خانه کارتن شکننده خیلی چیزها اشتباه نیست و من گمان می کنم که سرانجام خانه کارت ها کمی شروع به لرزاندن کرده است.

اینکه آیا این لرزه به یک سقوط تبدیل می شود ، به عملکرد بعدی بانک فدرال بستگی دارد. اگر آنها بار دیگر به QE و خرید اوراق قرضه متعهد شوند ، می توانند بازارها را آرام کنند. اما آیا آنها باید و باید شوند؟ انتظارات تورمی به لطف بهبود اقتصادی مداوم ، در حال افزایش سریع است. شلیک توپهای QE باعث افزایش سریعتر آنها می شود و فشار بیشتری به بازده پیوند طولانی مدت وارد می کند.

این ممکن است به یک حلقه بازخورد زشت تبدیل شود که در آن هرچه پول فدرال رزرو بیشتر برای خرید اوراق بهادار صرف کند (که بازده را پایین نگه می دارد) ، انتظارات تورمی بالاتر می رود ، که باز هم بازده اوراق را تحت فشار قرار می دهد ، فدرال رزرو مجبور به خرید حتی اوراق قرضه بیشتر و اطراف ما می رویم

برای بدتر کردن مسائل مربوط به تورم ، دور دیگری از محرک ها نیز وجود دارد.

آیا سرانجام بازار باند گاو پایان یافت؟

در دسامبر سال 2020 ، موارد زیر را درباره اوراق خزانه نوشتم:

به نظر می رسد پرونده گاو نر برای بسیاری از دارایی های پرخطر (مانند سهام) برای همیشه کم یا منفی باشد. مورد گاو نر برای رمزنگاری و فلزات گرانبها تورم بالا ، کاهش ارزش دلار و بازده نقدی مداوم کم یا منفی است. هر دو گروه دارایی در حال افزایش است. اگر تورم از کنترل خارج شود ، نرخ بهره احتمالاً افزایش خواهد یافت ، به ویژه در انتهای منحنی عملکرد که بانک فدرال کنترل کمتری را نشان می دهد. نرخ بهره بالاتر قیمت های دارایی خطرناک را خرد کرده و تورم را پایین می آورد. در یک نگاه کنایه آمیز ، کوتاه شدن اوراق خزانه داری (به جای تملک آنها) ممکن است بهترین راه حل برای دارایی های پر خطر در ادامه کار شما باشد.

من شخصاً با نمونه کارهایی که تعادل را در تعادل قرار می دهد (سهام فن آوری و سهام آماده برای انجام موفقیت آمیز بودن واکسن خوب عمل می کنند) و احتیاط ( تماس های تحت پوشش ، شورت های شاخص و قرار دادن گزینه های اوراق قرضه خزانه داری) به سمت 2021 حرکت می کنم . اگر بازارها مرتباً متشنج شوند ، من بخاطر انواع مختلف محافظهای خود آماده عملکرد کمتری هستم. اگر اوضاع بدتر شود ، آمادگی که از قبل انجام داده ام باعث می شود شب بخوابم. موفق باشید و سال نو مبارک!

پارادوکس حباب های سرمایه گذاری

در نظر گرفته نشده است مشاوره سرمایه گذاری نظرات نظر خودم است.

من هنوز هم فکر می کنم که اوراق قرضه کوتاه (افشای کامل: من خودم گزینه هایی را برای TLT قرار می دهم) راهی است که باید طی شود. در یک اقتصاد عادی ، یک اوراق خزانه داری باید نرخ بالاتر از تورم مورد انتظار را پرداخت کند. ما در حال حاضر با آن فاصله زیادی داریم (نمودار قبلی انتظارات تورمی و بازده خزانه داری را ببینید).

بله ، من می دانم که در حال حاضر در یک اقتصاد عادی نیستیم ، بلکه در یک اقتصاد تحریف شده بانک فدرال هستیم. اما حتی در این صورت ، نرخ های کوتاه مدت در حال حاضر به صفر رسیده اند ، بنابراین تنها راه بانک فدرال برای عملکرد کمتر QE بیشتر است. و همانطور که قبلاً مشاهده کردیم ، QE بیشتر همراه با بهبود اقتصادی و محرک های مالی به طور قابل توجهی انتظارات تورمی را افزایش می دهد. چاپ پول در حین قفل اقتصادی که یک سوراخ تقاضای بزرگ برای پر کردن وجود دارد یک چیز است ، کاملاً چاپ پول وقتی رشد اقتصادی در حال افزایش است کاملاً چیز دیگری است.

بنابراین ، اگر آنها لعنت نکنند کمی لعنتی است.

در مورد سهام عدالت چطور؟

صادقانه نمی دانم چه اتفاقی می افتد بعد. هیچ کس افزایش عملکرد و ارزش گذاری بالا به طور کلی ترکیب بدی برای سهام است ، اما بازار با رونق بدتری روبرو شده است.

طی چند ماه گذشته مقادیر قابل توجهی تماس با سهام خود نوشتم ، بنابراین اگر ادامه یابد این کاهش به دنبال خرید برخی از آنها با قیمت های مناسب خواهم بود. بزرگترین دارایی من در سهام شرکتهای دارای سود قابل توجه و فرصتهای رشد مداوم است. بنابراین حتی در صورت سقوط بازار ، یک ارزیابی کف ایجاد شده توسط سود ، دارایی ، مارک های تجاری و خلوص اقتصادی این شرکت ها ایجاد می شود.

در یک یادداشت مرتبط ، سهام شرکت های بزرگ فناوری مانند Google ، Amazon ، Microsoft و Facebook (افشای کامل: من صاحب همه آنها هستم) در مقایسه با بقیه بازار و به ویژه فناوری های کوچکتر ، این روزها نسبتاً ارزان به نظر می رسند شرکت ها همه آنها بسیار سودآور هستند ، تعداد زیادی پول نقد دارند و علی رغم اندازه آنها با نرخ های دو رقمی رشد می کنند.

حباب های عالی اگر نه سال ها طول بکشد تا با چندین تجمع کوچک و تصادفات بین اوج و حد فاصل نهایی کاملاً از بین برود. اما همچنین فرصت های گسترده خرید در دارایی های پر خطر را ایجاد می کنند. اینکه آیا این حباب واقعاً ترکیده است ، فقط با نگاه به گذشته مشخص خواهد بود - اما برای داشتن فرصت های جذاب ، چشمان خود را پوست کنده نگه دارید. همانطور که بهتر است در مسیر صعود سود کسب کنید ، در پایین رفتن نیز حرص خوردن توصیه می شود.