سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیوز نیک

هر هفته پست میزارم

ماه گذشته وقتی در مورد الون ماسک نوشتم یکی از قوانین نوشتن خود را نقض کردم و امروز دوباره آن را نقض می کنم. اینطور نیست که من علیه مدیر عامل آفریقای جنوبی چیزی دارم ، اما بین شرط بندی بیت کوین تسلا ، تغذیه دیوانگی GameStop و برکناری موقت جف بزوس به عنوان ثروتمندترین انسان جهان ، به نظر می رسد او قبلاً به اندازه کافی تحت پوشش قرار گرفته است.

معمولاً من از کارآفرینانی که کارهایی مانند نامگذاری فرزندشان X Æ A-12 انجام می دهند ، دور می شوم . اما ماه گذشته مقاله ای برای کارآفرین به من اختصاص داده شد که در آن چقدر پول میلیاردرها در خواب سال گذشته به دست آوردند. با تشکر از رشد سهام وحشی تسلا در سال 2020 ، ماسک در بالای آن لیست بود ، و هر شب 88.3 میلیون دلار چشم انداز تولید می کرد - در واقع سرزمین رویایی.

همانطور که برای جستجوی مقاله های کوههای مشک تلاش می کردم ، داستانی آرام اما در عین حال جذاب توجه من را به خود جلب کرد. این یکی از مواردی است که به عنوان یک داستان احتیاطی مهم در هنگام مذاکره درباره حقوق شما عمل می کند.

اشتباه نکنید - مذاکره هک نهایی بهره وری است. استاد MBA استنفورد ، مارگارت A. نیل ، خاطرنشان می کند که در یک وضعیت فرضی که شما و یک همکار هر دو با حقوق 100K دلار شروع می کنید - اما همکار شما در اوایل 7 درصد با یک دستمزد مذاکره می کند - در طول زندگی حرفه ای شما باید کار کنید اضافی هشت سال به عقب به آنها.مذاکره فقط درمورد پول نیست ؛ این در مورد داشتن زندگی و آزادی بیشتر است.

با این حال ، وقتی بیش از حد اعتماد به نفس پیدا می کنید ، همه چیز به سرعت کنار می رود. اگر به فکر افتادید که در آینده مکالمه ای در مورد افزایش را شروع کنید ، می خواهید این داستان زیر را در ذهن داشته باشید.

آزمون ایلون

مری بث براون دستیار قدیمی ماسک بود ، به مدت 12 سال در کنار او بود. اگر تا به حال یک مدیر عامل قدرتمند را تماشا کرده اید ، می دانید که دستیاران اجرایی عملاً زندگی خود را برای این نوع مشاغل تحویل می دهند ، زیرا آنها به مسافرت و خدمات گسترده ای نیاز دارند.

طبق زندگینامه اشلی ونس در مورد ایلان ماسک ، براون حتی بیش از این حد بود. او گاهی تصمیمات شغلی نیز می گرفت و می خواست در سطح یک مدیر اجرایی غرامت دریافت کند. پس از بیش از یک دهه در کنار او - و هنوز هم ظاهراً با دستیار دستیار - او از ماسک خواست تا بر این اساس غرامت خود را جبران کند.

حرکت بعدی ماسک عمیقا فایده ای بود: او به براون گفت که دو هفته مرخصی بگیرد و اگر او واقعاً ضروری بود ، نبود او واقعاً احساس می شد.

وقتی براون بعد از وقفه دوباره سر کار حاضر شد ، ماسک به او اطلاع داد که بدون او عمل کرده اند و موقعیت او دیگر در دسترس نیست. مدیر عامل شرکت موقعیت متفاوتی را در شرکت به وی پیشنهاد داده است ، اما حق اجرایی را به وی پیشنهاد نمی دهد.

قهوه ای رد شد. آیا این راهی یخی و بی رحمانه برای پایان دوره تصدی شخصی بود؟ آیا براون خیلی طولانی منتظر ماند تا حرکتی به سمت جبران آنچه که ارزشش را داشت جبران کند؟ سالها بعد ، این داستان همچنان بحث و جدال پرشوری را در میان متخصصان جاه طلب ایجاد می کند.

غذاهای آماده

ماسک در مورد جزئیات داستان اختلاف نظر دارد ، اما ونس ، زندگینامه نویس ، به CNBC گفت که حکایت از منبع خوبی برخوردار است. واقعیت هرچه باشد ، بینشهایی وجود دارد که باید در مورد چگونگی انجام بازی مذاکره به خوبی توضیح داد.

از لوس شدن خودداری کنید. من یک صاحب مشاغل کوچک با حقوق و دستمزد هستم ، بنابراین بگذارید خبر بد را به اشتراک بگذارم: چیزی به عنوان یک کارمند بی بدیل وجود ندارد. عوامل تغییر خوش آمدید - و من خوشحالم که به شما بالاترین دلار را برای عملکرد برتر پرداخت می کنم - اما من همچنین می توانم ریسک را کاهش دهم و برنامه ریزی کنم که آیا کارمندان می خواهند کار خود را ادامه دهند. فرض کنید رئیس شما نیز همین کار را می کند.

مذاکرات را برنده / برنده کنید. مذاکرات مربوط به حقوق و دستمزد غالباً به نتیجه نمی رسد زیرا شما در ازای همان مقدار کار جبران خسارت بیشتری می کنید. در عوض ، طرحی را که می توانید بپذیرید تنظیم کنید و باعث ایجاد یا صرفه جویی بیشتر در هزینه شرکت شود ، و این مبلغی را که درخواستی دارید را بپوشاند. سپس بروید آن را خرد کنید.

به طور مکرر روی دست اندازهای کوچکتر مذاکره کنید هنگامی که در دو مرحله اول شماره گیری کردید ... مکالمات برنده / برنده را به یک عادت تبدیل کنید. ما غالباً شاهد رشد داستان های استارت آپ با سرعت پیچ و تاب هستیم ، اما واقعیت این است که اکثر شرکت ها به تدریج رشد می کنند. مجموعه ای از افزایش های کوچک را به جای یک دستمزد غول پیکر یک باره جمع کنید و شانس موفقیت شما بسیار بیشتر خواهد بود.

خواه یک کارمند باشید ، هم یک کارآفرین یا چیزهایی در این بین ، امکان کنترل درآمد شما وجود دارد. نکته اصلی این است که خودتان استراتژیک باشید و سرعت خود را حفظ کنید. آنچه ارزش شما را دارد مشخص کنید و سپس با مشتری ها و مدیرانی معامله کنید که اطمینان حاصل شود همه در این راه پیروز می شوند.